Témy

Spýtajte sa odborníka


Dobrý den.Už asi 4 mesiace trpím opakovanými mykozami, ktore sa mi aj po preliečení vždy vracajú.Užívam antikoncepciu Yaz a mávam od nej aj špinenie.No a vždy pri mykoze mám aj to špinenie.Len teraz neviem či je to z tej antikoncepcie alebo od mykozy.

 

Doktorka vravela, že to može byť aj z tej mykozy.Teraz sa zase preliečujem na mykozu a beriem Entizol do pošvy.Svrbenie mi neprechádzalo, tak mi dala doktorka k tomu aj candibene do pošvy.Svrbenie ustúpilo ale krvácanie nie. A o už dnes beriem poslednú desiatu tabletku Entizolu. Myslíte, že to krvácanie môže byť niečo vážnejšie?

Pani Pittnerová! K príčine Vašich problémov sa vyjadriť neviem. Medzi možné príčiny opakovaných problémov patrí aj užívanie hormonálnej antikoncepcie, či oslabená imunita. Kontaktovali ste imunológa? V Taliansku žiaľ Dophilus nekúpite, je dostupný v Čechách a na Slovensku. Intenzita a frekvencia stolice závisí aj od stravy, prípadného stresu a rôznych okolností. Keďže zvyčajne mávate pravidelnú stolicu je potrebné sa zamyslieť nad tým aká zmena nastala vo Vašej životospráve, ktorá mohla zápchu vyvolať.Pri akútnych problémoch (ako je aj zápcha a kvasinková infekcia) je potrebné dávkovanie probiotika zvýšiť na 2-3x denne 1 kapsula denne až do ustúpenia problémov. Dlhodobé užívanie znamená 3 mesiace a viac. Neviem Vám presne odpovedať, či sa Vám problémy vrátia, závisí to od toho, či bola odstránená vyvolávajúca príčina - napríklad či budete liečená na oslabený imunitný systém ak je toto Váš problém, alebo či vysadíte hormonálnu antikoncepciu alebo zvážite jej zmenu ak by tá bola príčinou Vašich opakovaných problémov.

Na našej webovej stránke používame rôzne súbory cookies za účelom zabezpečenia jej ľahšieho používania a vyhodnocovania. Viac o používaných súboroch cookies a možnostiach ich deaktivácie sa dozviete v našej Ochrane osobných údajov