NÁKUPNÝ KOŠÍK0

Blog - Tehotenstvo

04-03-2014

Na zdravie dieťaťa myslite už od prvých dní tehotenstva

Vedeli ste, že správne zvolenou stravou počas gravidity viete pozitívne ovplyvniť vývoj a zdravie svojho dieťatka? Začať môžete hneď, ako sa dozviete radostnú správu o prírastku. Máme pre vás pár tipov, čo v strave uprednostniť v prvom trimestri.

Čo obmedziť

Po potvrdení tehotenstva určite prestaňte fajčiť, piť alkohol a minimalizujte príjem kofeínu. Dbajte na to, aby ste pili dosť tekutín a aby vaša strava bola racionálna.
O užívaní akýchkoľvek, aj voľnopredajných, liekov sa poraďte s lekárom.

Čo nevynechať

V každom trimestri bude vaše telo potrebovať okrem základných živín aj niečo navyše. V tom prvom by vo vašej strave určite nemali chýbať nasledujúce látky.

Kyselina listová

Ak ste doteraz neužívali kyselinu listovú, v prvom trimestri určite začnite. Je overeným faktom, že jej dostatočný príjem tesne pred otehotnením a v prvých týždňoch gravidity významne znižuje riziko vrodených vývojových chýb, napríklad poruchy vývoja neurálnej trubice, ktorá sa môže prejaviť až ako rázštep chrbtice. Počas prvých dvanástich týždňov sa neurálna trubica vyvinie kompletne a neskôr už riziko jej chybného vývoja nehrozí.

Zdroje: Kyselinu listovú nájdete v zelenej listovej zelenine, v hovädzom mäse, vo fazuli, v droždí, zelených fazuľkových strukoch, v obilninách, v sójových bôboch aj v hnedej ryži. Pozor. V bežnej strave sa nemusí nachádzať dostatočné množstvo kyseliny listovej, preto by ste ju mali dopĺňať aj vo forme tabletiek. Podľa posledných zistení sa do organizmu vstrebáva dokonca lepšie ako v prirodzenej forme.

Vitamíny skupiny B

Okrem kyseliny listovej, sú mimoriadne dôležité aj ďalšie vitamíny skupiny B. Predovšetkým B1, B2, B3, B6 a B12. Zohrávajú dôležitú úlohu pri vývoji nových buniek na začiatku gravidity, pri tvorbe červených krviniek, ale aj pri vývoji nervovej sústavy. Preto je ich komplexný príjem nevyhnutný. Zdroje: Nájdete ich v mlieku, mäse, vo vajciach, v sladkých zemiakoch, kvasniciach, celozrnných potravinách, špargli či artičokoch.

Zinok

Vaše dieťatko ho potrebuje pre optimálny rast a vývoj. Zinok zohráva dôležitú úlohu pri delení buniek, ale napríklad aj v imunitných procesoch. V tehotenstve by ste ho mali prijímať až o 50 %  viac ako bežne. Približne 15 miligramov denne. Jeho nedostatok v strave, môže spôsobiť nedostatočný vývoj plodu, predčasný pôrod alebo dokonca niektoré vývojové poruchy dieťaťa.

Zdroje: Zinok nájdete v živočíšnych potravinách, v mäse, ale aj v strukovinách, orechoch, celozrnných obilninách a tekvicových i slnečnicových semienkach.

Ako nevynechať žiadnu z dôležitých látok?

Ak nemáte istotu, že v strave prijímate dostatok potrebných vitamínov a minerálov, môžete siahnuť po výživových doplnkoch. V lekárňach nájdete spomínané vitamíny a minerály ako samostatné produkty.

Vhodnejším riešením pre vás budú výživové doplnky špeciálne vyvinuté pre tehotné ženy. Jedným z nich je Centravit Prenatal zn. Monsea. Ten obsahuje vyvážený pomer všetkého, o čom sme doteraz hovorili.

Mimoriadne dôležitú kyselinu listovú, ale aj ďalšie vitamíny a minerály nevyhnutné pre zdravý vývoj dieťaťa. Centravit Prenatal prispieva k zdravému rastu zárodočných tkanív počas tehotenstva a zároveň pomáha mamičkám udržať optimálne zdravie ďasien, zubov, vlasov, nechtov a pokožky.

Podobné články

Prvé príznaky tehotenstva – II.časť
Kandidóza v tehotenstve – ako si ju diagnostikovať
Prečo užívať probiotiká počas tehotenstva?
Nenechajte pôrod prevrátiť vám život naruby
5 rád, ako predísť zápalom močových ciest