NÁKUPNÝ KOŠÍK0

Blog - Zdravý životný štýl

26-09-2011

Čarovné potraviny

Cícer

Je to strukovina podobná hrachu, ktorú jedli už Rimania. Chutí trochu ako oriešky a trochu ako gaštany. Je to výživná bomba. Obsahuje takmer všetky vitamíny, má neuveriteľne veľké množstvo železa, vápnika, draslíka a horčíka, má väčší obsahu omega 3 mastných kyselín, ktoré spevňujú cievy a udržujú pokožku v dobrom stave.

Zázvor

Je to podzemná časť rastliny z juhovýchodnej Ázie. Prospieva tráveniu a pôsobí proti nafukovaniu. Zabraňuje tvorbe krvných zrazenín a podporuje krvný obeh. Pri nachladnutí pomáha uvoľňovať hlieny. Má protizápalové účinky a využíva sa pri liečbe reumatizmu.

Pšeno

Bolo to jedno z hlavných jedál Slovanov. Má vysoký obsah železa, fosforu, vápnika, vitamínov B1, B2. Podľa starej medicíny je pšeno vynikajúce na povzbudenie činnosti slinivky a sleziny. Je vhodné aj pri oslabenom žalúdku, ale aj pri chudokrvnosti.

Pohánka

Pochádza z Ázie, v 16. storočí bola najobľúbenejšou potravinou. Zahreje organizmus preukázateľne posilňuje imunitu, lieči cievy, kŕčové žily, hemeroidy, reguluje zrážanlivosť krvi a obsah cholesterolu v krvi. Obsahuje 18 rôznych animokyselín, minerálnych látok a vitamínov. Jezdrojom pohánka-rutínu, prírodného lieku na cievy.

Reďkovka

Už Egypťania ju používali na posilnenie organizmu a upevnenie zdravia. Má protizápalové účinky , stimuluje trávenie a odporúča sa aj pri chorobách horných dýchacích ciest. Má totiž schopnosť rozpúšťať v organizme naakumulované živočíšne tuky a hlieny, a aj preto je dobrá pri srdcových chorobách. Má vysoké množstvo draslíka, vápnika, horčíka, železa, medi a vitamínu C.

Podobné články

Psychika a imunita sú úzko prepojené. Ako sa to odzrkadľuje na našom zdraví?
Ako sa nespáliť na slnku? Naučte sa správne používať opaľovací krém
So Steviarom budú Vianoce nielen sladké, ale aj zdravšie
Skontroluj si Éčka
Aj spánok má vplyv na našu imunitu. Koľko a ako by sme mali spať, aby sme boli fit?