NÁKUPNÝ KOŠÍK0

Blog - Oslabená imunita

11-09-2014

Ako posilniť imunitu dieťaťa?

Detskou imunitou sme sa zaoberali už aj v uplynulom článku. A keďže ide o tému veľmi aktuálnu, vzhľadom za začiatok školského roka, budeme sa jej venovať aj v nasledujúcich riadkoch. Tentoraz si povieme, akým spôsobom môžete posilniť obranyschopnosť vašich ratolestí a predísť tak neželaným chorobám.

Chorobu treba poriadne doliečiť

Rodičia sa často dopúšťajú mnohých chýb, ktoré bezprostredne vedú k zvýšenej chorobnosti ich detí. Najčastejším problémom je nesprávna životospráva, ale aj nedostatočné doliečenie choroby. Ak do kolektívu zavíta nedoliečené dieťa, je oveľa náchylnejšie na opätovnú nákazu vírusovou či bakteriálnou infekciou. Dieťa sa tak môže dostať do začarovaného kruhu, v ktorom bude prechádzať z jednej choroby do druhej. Doprajte detskému organizmu dostatok času na to, aby sa s chorobou dokázal popasovať.

Nič netreba preháňať

Mnohí pediatri sa zhodujú v tom, že každé dieťa by malo približne štyri razy do roka prekonať bežné ochorenie, napríklad nádchu, aby sa tým posilnil jeho imunitný systém. Preto to nepreháňajte s dezinfekčnými či antibakteriálnymi čistiacimi prostriedkami, dokonca ani s hygienou. Každý organizmus musí predsa prísť aj do styku s baktériami, aby sa im následne dokázal ubrániť. Ak budete svoje dieťa pred nástupom do kolektívu udržiavať v sterilnom prostredí, aby sa vyhlo všetkým vírusom či baktériám, skôr mu tým uškodíte, ako pomôžete.

Chlad nie je nepriateľ

Chladný vzduch neznamená hneď riziko ochorenia. Práve naopak. Priaznivo vplýva na organizmus a jeho imunitu. Samozrejme, treba sa vyvarovať behaniu na studenom vzduchu, kedy sa môže dieťatko spotiť a prechladnúť. Ideálne sú prechádzky alebo pomalé bicyklovanie.

Dôležité je aj ovlažovanie studenou vodou alebo pravidelné plávanie. Telo si na chlad musí zvyknúť, nie sa mu vyhýbať. Dbajte preto tiež na to, aby ste príliš neprekurovali izby v záujme uchovať vaše dieťa za každú cenu v teple. Suchý vzduch vysušuje sliznicu a oslabuje tak jej lokálnu obranyschopnosť. Ideálna teplota v spálni by mala byt 18 stupňov, v ostatných miestnostiach približne 22 stupňov.

Pozor na antibiotiká

Pokiaľ si to liečba vyslovene nežiada a lekár nerozhodne inak, snažte sa čo najviac vyhýbať liečbe antibiotikami. Najmä pri vírusových ochoreniach je ich užívanie zbytočné. Antibiotiká sa totiž užívajú v takých prípadoch, keď sa k vírusovej infekcii pridá aj infekcia bakteriálna. A faktom je, že až 80 % prípadov ochorení detí v predškolskom a školskom veku je práve vírusového pôvodu.

S probiotikami zvládnete prvé školské dni bez problémov

Ako opozitum k antibiotikám, ktoré dokážu veľakrát v našom tele spôsobiť viac škody ako úžitku, poznáme probiotiká. Ide o látky, ktoré majú v sebe zastúpené živé probiotické kultúry. Osídľujú sliznicu, podporujú dobré trávenie, zlepšujú náš imunitný systém.

Aby vaše dieťa prvé dni v škole zvládlo úplne v pohode, bez ochorenia, môžete posilniť jeho imunitu probiotickým komplexom Children Dophilus pre deti od 5 do 15 rokov. Spoľahlivo chráni pred chorobami a infekciami v kolektíve detí, podporuje zdravý rast dieťaťa a okrem ďalších pozitívnych účinkov stimuluje tiež imunitný systém a obranyschopnosť organizmu.

Podobné články

Letné kúpanie so sebou prináša aj zdravotné riziká. Ktoré to sú?
Kde je zdravá imunita, tam je dobrá nálada
Jedálniček pre zdravie: Takto by ste sa mali stravovať, keď vás zdolá choroba
Osvedčené tipy na reštart imunity
Zoznámme sa, som vaša imunita