Blog - Zdravie ženy

12-05-2017

6 tipov, ako zatočiť s opuchnutými nohami

Opuchnuté nohy, pocit ťažkých nôh či bolestivé nohy. Keď sa povedia tieto pojmy, väčšina z nás si vybaví babku, ktorá si natiera nohy nejakým chladivým gélom. Problém opuchnutých či unavených nôh sa však čoraz viac týka mladších vekových kategórií, najmä žien. Čo za tým je?

Za nepríjemné opuchy alebo bolesť nôh môže sedavé zamestnanie, nadváha a nedostatok pohybu alebo zlá životospráva. Rovnako sú povolania, kde naopak človek vkuse stojí a nohy si vôbec neoddýchnu. Opuchnuté nohy či kŕče v nohách sú klasickým problémom v tehotenstve a budúcim mamičkám spôsobujú značný diskomfort. Tieto problémy sa tiež môžu vyskytnúť u užívateliek hormonálnej antikoncepcie. Bolestivosť nôh je verným spoločníkom tiež po pretancovanej noci v ihličkách, či po náročnom fyzickom tréningu. S opuchmi alebo kŕčmi v nohách majú časté problémy aj diabetici.

A tu sú tipy, ktoré vám pomôžu uľaviť od pocitu ťažkých nôh:

 

Vyložte si nohy

Opuch nôh vzniká kvôli zadržiavaniu a  nadmernému nahromadeniu tekutiny v dolných končatinách. Vyložte si nohy aspoň na polhodinku a to tak, aby boli vyššie ako panva.

 

Hydratujte

Dostatok tekutín je dôležitý kvôli správnej cirkulácii a odvádzaniu toxínov. Práve hromadenie toxínov k opuchu nôh prispieva.

 

 

Hýbte sa

Dostatok pohybu je jedným z najjednoduchších spôsobov ako predchádzať opuchu nôh. Stačí obyčajná 15 minútová prechádzka. Keď celý deň sedíte v práci, robte si krátke prestávky, počas ktorých sa prejdete.

 

Myslite nato, čo jete

Strava by mala obsahovať menej tukov (tých nasýtených) a mala by obsahovať veľa vlákniny. Cieľom je predchádzať zápche, zadržiavaniu toxínov a nadváhe, ktoré zaťažujú žilový systém. Znížte príjem solí, ktorá zadržiava vodu v tele a dbajte na dostatok stravy s obsahom flavonoidov, ktoré spevňujú stenu žíl. Ich zdrojom je ovocie – jahody, maliny, brusnice, ríbezle, jablká či citrusové plody.

 

Nenoste vysoké opätky a obuv bez opätkov

Dlhodobé nosenie vysokých opätkov či obuvi bez opätkov vo všeobecnosti neprospieva žiadnej nohe. Ak však trpíte opuchnutými nohami, musíte si na obuv dávať pozor ešte viac. Troj- až štvorcentimetrové podpätky poskytnú dostatočný tlak k podpore žilového návratu.

 

Uľavte vašim nohám

Natierajte si nohy gélmi alebo krémami, ktoré vašim nohám uľavia. V prípade, že ste v práci či cestujete a natretie gélom alebo krémom neprichádza do úvahy, skúste rýchlu pomoc vo forme hydrogélovej náplaste Dermaplic na opuchnuté a unavené nohy. Táto náplasť obsahuje kombináciu éterických olejov, ktoré vašim nohám uľavia a rovnako komplex citrusových bioflavonoidov a extrakt z listov viniča. Tieto zložky pozitívne ovplyvňujú krvnú cirkuláciu, zlepšujú odtok lymfy, redukujú opuch a zápal.

Všetky tieto tipy platia pre nohy, ktoré v priebehu dňa síce opuchnú, v dôsledku dlhého sedenia alebo státia, avšak potom ako si ich vyložíte alebo sa dostatočne vyspíte, ťažkosti ustúpia. Ak nohy neodpúchajú, máte srdcovocievne ochorenie, poruchy krvnej zrážanlivosti, spozorujete zmenu zafarbenia nohy či opuch len na jednej končatine, je potrebné kontaktovať lekára, ktorý zaháji potrebnú liečbu.

autor: PharmDr. Katarína Pacigová

  • Simona Bórová

    moj najviac zaruceny tip je gel priessnitz, pitny rezim je dolezity pre cely organizmus nie iba na opuchnute nohy, vysoke opatky nosim tak ci tak, musim aj kvôli praci

Podobné články

Kvasinková infekcia – postrach žien
Správna diéta pri kandidóze – cesta k vyliečeniu
Candida albicans – ženský nepriateľ
Číha aj na vás kandidóza?
5 rád, ako predísť zápalom močových ciest