NÁKUPNÝ KOŠÍK0

Blog - Oslabená imunita

23-10-2014

10 rád, aby Vás imunita poslúchala

Jeseň je ideálnym obdobím, kedy sa prejaví naša oslabená imunita. Kašeľ, horúčka, nádcha – typické prejavy prechladnutia. Ak sa ale vaše zdravotné problémy opakujú niekoľkokrát do roka, pridá sa k nim únava a rôzne zápaly, mali by ste svoju imunitu opäť postaviť na nohy. Ako? Máme pre vás 10 užitočných tipov, aby vás imunita začala poslúchať.

1. Rozhýbte svoje lenivé telo

Sedavá práca a stereotyp vašej imunite rozhodne nepomáhajú. Začnite cvičiť, choďte plávať, bicyklujte, hrajte tenis, vyberte si šport, ktorý vás baví. No cvičte pravidelne. Pravidelnosť cvičenia je oveľa dôležitejšia ako podané výkony. Ak spojíte pohyb s vitamínom C, stane sa z vás neporaziteľný bojovník za silnú imunitu.

2. Nedovoľte stresu, aby vás pohltil

Kto z nás nemá žiaden stres? Taký človek snáď ani neexistuje. Či už práca, zdravotné problémy, rodinné problémy… To všetko nám môže spôsobovať stres, aj keď si to možno neuvedomujeme. Rozmýšľajte nad tým, aké situácie vás stresujú, a skúste ich brať s nadhľadom.

Ak ste pod stálym stresom, kompenzujte ho inými aktivitami, ktoré vás upokojujú a napĺňajú (posedenie s kamarátkami, cvičenie, meditácia…). Odporúčame Kolostrum – imunitnú poistku, s ktorou sa minimálne zbavíte stresu z ochorenia.

3. Otužovanie alebo sauna?

Pri sprchovaní si namiesto horúcej pustite vlažnú vodu. Najlepšie vás preberie ranná sprcha. Neobliekajte sa prehnane teplo, oblečte si o vrstvu menej. Aj takýmto otužovaním si prekrvíte telo a budete odolnejší voči chorobám. No nielen otužovanie, ale aj sauna je veľmi prospešná. Zlepší váš krvný obeh, posilní srdcovú činnosť, zvlhčí dýchacie cesty a podporí vylučovanie hormónov. Pre dospelých je vhodné otužovanie a sauna, no pre deti sú najlepším riešením probiotiká Dophilus Children.

4. Spánok zrelaxuje vaše telo

Spánok je to, na čo niektorí ľudia nemajú čas. A to je naozaj smutné. Veľa povinností nás núti skoro vstávať a neskoro chodiť spať. Rozložte si svoje denné aktivity lepšie a doprajte si kvalitný spánok. Pre správne fungovanie imunitného systému je totiž nevyhnutný. Telo sa počas neho zregeneruje a vy budete fit po celý deň. Vo chvíľach, keď spánku nemôžete venovať viac času, odporúčame Optimum sprej. Imunitu podrží v najťažších chvíľach a zaberá už do 24 hodín.

5. Hygiena, ale nie prehnaná

Samozrejme, je podstatné, aby ste dodržiavali zásady správnej hygieny. Najmä umývanie rúk je veľmi dôležité. No na druhej strane by ste to s hygienou nemali preháňať. Ak sa budete báť každej baktérie a budete doma všetko sterilizovať, silnú imunitu si nevybudujete.

6. Doprajte žalúdku zdravú stravu

Na strave naozaj záleží. Vysmážané tučné jedlá, sladkosti a umelé prísady v jedlách našu imunitu oslabujú. Každý deň si teda doprajte najmä veľa zeleniny a ovocia. Vaša strava musí byť bohatá na vitamíny a minerály, doplňte do tela antioxidanty, ako je napríklad vitamín C alebo E. Účinnými Monsea bojovníkmi sú Vitamin E 200 a BIO C 500, ktorí nedovolia vašej imunite zlyhať.

7. Smejte sa, ako sa len dá

Najlepším liekom na stres je smiech. Smiech naozaj lieči, a preto by ste mu mali venovať pozornosť. Dokonca zvyšuje hladinu endorfínov a bielych krviniek. Trávte čas s ľuďmi, s ktorými je vám dobre, s ktorými sa úprimne zasmejete, a váš deň bude určite krajší.

8. Pite vodu počas celého dňa

Tekutiny by ste mali do tela dopĺňať priebežne počas dňa. Nečakajte teda, kým vás zastihne smäd. Najlepšie je do seba dostať minimálne pohár vody, hneď ako vstanete z postele. Ak máte chuť osviežiť sa, spravte si zdravý nápoj pomocou našich Steviar kvapiek. S nimi zahasíte svoj smäd chutne a zdravo.

9. Postavte sa z gauča a choďte von

Neseďte po práci doma, ale choďte von na čerstvý vzduch. Už len prechádzka so psíkom vám posilní imunitu. Každý deň choďte von aspoň na pol hodinu a nevyhovárajte sa na škaredé počasie.

10. Doprajte si probiotiká

Ak nefunguje váš tráviaci trakt správne, imunita na tom tiež nebude dobre. Potrebujete, aby bola vaša črevná flóra v poriadku. S tým vám pomôžu probiotiká obsahujúce probiotické kultúry. Ideálnu kombináciu takýchto baktérií obsahujú probiotiká Adults Dophilus.

Okrem nich odporúčame užívať aj Monsea Kolostrum, obsahujúce PRP proteíny. Kolostrum je vhodné pre osoby s oslabenou obranyschopnosťou, s opakovanými infekciami dýchacích ciest a alergiami. Slúži tiež ako prevencia proti nachladnutiu, preto by nemalo chýbať ani vo vašej domácej lekárničke.

Podobné články

Ako zakročiť proti jarnej únave? Pomôže šport, posilnenie imunity, ale aj radosť z novej kabelky
Ako posilniť imunitu dieťaťa?
Kyslú kapustu si doprajte nielen na Vianoce. Je to výborný pomocník na posilnenie imunity
4 plody pre zdravú imunitu, ktoré v jeseni nájdete vo svojej záhradke
Čo má spoločné imunita a chorobnosť detí?